Snabb leverans 2-4 dagar
Fast frakt 69 kr
Fraktfritt över 1000 kr
Support 0372-301 18
Fysisk butik sedan 1987
Service/Verkstad
100% nöjd kund!

KÖPVILLKOR

 

Motorservice i Lagan AB (www.motorservicelagan.se) är även en fysisk butik sedan 1987 och en servande fackhandel med egen verkstad och med bra tillgänglighet precis vid E4:an mellan Ljungby och Värnamo. Ibland behöver man få råd av en kunnig säljare och möjlighet att själv se och klämma på produkterna. Detta bådar för trygghet även för kunder som handlat genom vår webshop på www.motorservicelagan.se. Så i dubbel bemärkelse – Välkommen in!

 

Priser

Samtliga priser anges i svenska kronor och inkluderar moms. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, felskrivningar, valutaförändringar eller förändrade inköpspriser.

 

Betalningsvillkor

Vi ingår endast avtal med myndig person, dvs som fyllt 18 år. Är du under 18 år måste du ha målsmans godkännande.

 

Köp

När du har lagt din beställning träffas avtal om köp mellan dig och Motorservice i Lagan AB (www.motorservicelagan.se). En bekräftelse skickas ut till den e-postadress som du har angivit vid beställningen.
Om felaktigheter i pris och leveranstid eller andra omständigheter skulle infinna sig, så förbehåller sig Motorservice i Lagan AB rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi dig och informerar om detta. Du har då din fulla rätt att antingen ändra eller annullera din beställning.

 

Frakt & Leveransvillkor

Enhetsfrakt på alla ordrar under 1000 kr är idag 69 kr. Ordrar över 1000 kr skickas alltid FRAKTFRITT

Vi levererar alltid din beställning snabbast möjligt. Normal leveranstid är 2-4 dagar (arbetsdagar) av varor som finns i lager. Varor som ej finns i lager eller är klassade som beställningsvaror levereras oftast inom en 5-10 dagars period. Om en order visar sig ha lång leveranstid meddelas kunden och kan då välja att avboka ordern eller vänta ytterligare.

Som fraktbolag använder vi oss av DHL och Postnord, för en säker och snabb leverans. Leveransen sker antingen via Postnord Varubrev (under 2 kg) eller DHL Service Point (uthämtas på närmaste utlämningsställe). Vid tyngre och skrymmande varor (över 20 kg och 150cm långt) erbjuder vi DHL Home Delivery, dvs din order levereras hem till din bostad.

 

               

 

Leveranstrygghet

Vi bevakar alltid din order så att du får de varor du beställt. Tar någon produkt tillfälligt slut eller av någon anledning försenas, meddelar vi dig i förväg när vi beräknar kunna sända varan. Alla eventuellt tillkommande kostnader för denna extrasändning betalar vi. Vill du inte vänta på en restnoterad vara, har du full rätt att annullera ordern och därmed häva den delen av köpet. Om vi mot förmodan inte kan leverera inom angiven tid informerar vi dig om detta snarast. Som kund har du då rätt att häva köpet utan kostnad.

 

Husqvarna PDI

Motorservice i Lagan AB (www.motorservicelagan.se) är en servande fackhandel, vilket gör att vi med beställda produkter från Husqvarna och Stihl, alltid packar upp, monterar och utför leverans- och säkerhetskontroll innan vi skickar. Vi påvisar att ta del av den beställda produktens korrekta användning, säkerhetshantering och skötsel genom dess produktmanual och vår kundtjänst.

 

Öppet Köp:

Vänligen kontakta alltid oss innan du skickar tillbaka varan vid ett ev. byte, öppet köp eller reklamation.

Vi erbjuder dig 14 dagars öppet köp om du returnerar varan i oanvänt skick. Väl förpackat i ev. orginalkartong tillsammans med kvitto och en kommentar till orsak/anledning till ditt val av öppet köp eller byte av vara. Returfrakten står du som kund själv för. Här kan du som kund själv välja transportbolag. Återbetalning till dig sker inom 10 dagar efter att varan har blivit godkänd av oss. Vid ett byte av vara står vi för fraktkostnaden tillbaka till dig. Vänligen använd följande adress vid returnering av varor;

Jaktia/Motorservice i Lagan

Laganvägen 8

34014 Lagan

 

Reklamationer/Retur

Vänligen kontakta alltid oss innan du skickar tillbaka varan vid ett byte, öppet köp eller en reklamation.

Vid fabrikationsfel eller annat fel som vi orsakat, står vi för produktens returfrakt och där en ny/reparerad produkt åter skickas till er, sker även detta utan fraktkostnad. Detta görs först när vi emottagit den felaktiga varan. Vid reklamation och enligt konsumentköplagen, repareras varan i första hand. Om detta inte är möjligt ersätts varan med en ny produkt. Vid reklamationer skall i möjligaste mån orginalkartong och samtliga tillhörande delar och tillbehör medfölja samt kvitto, för att returen skall vara godkänd. Tänk på att alltid spara kvitto på försändelsens retur.

Motorservice i Lagan AB (www.motorservicelagan.se) följer konsumentköplagen vid eventuella reklamationer. Läs mer på Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se.

 

2 års garanti

På samtliga nya produkter, om inget annat anges, lämnar vi 2 års garanti. Garantiarbeten utförs av Motorservice i Lagan AB eller annan auktoriserad serviceverkstad.

 

Outlösta paket

I de fall där paket inte hämtats ut, debiterar vi kunden tur- och returfrakt samt en administrativ avgift på 250 kr för täcka den hanteringskostnad som uppstår. Det är därför alltid mycket bättre att hämta ut ett paket och returnera det till oss om du av någon anledning ändrat dig.

 

Transportskador

Har du råkat ut för transportskadat gods, vänligen vänd dig till DHL. Upptäcks skada på gods vid utlämningen ska du som kund reklamera till utlämnande DHL Service Point genom att på kvittensdelen ange skadans omfattning. Detta ska bestyrkas av DHL Service Point's personal. Kunden är sedan skyldig att anmäla skada på vårt Skadeanmälningsformulär.

Dold skada/upptäckt skada i senare skede, ska snarast reklameras till DHL, dock senast 7 dagar efter att godset kvitterades. Även detta skall ske genom ovanstående Skadeanmälningsformulär. För sen reklamation kan innebära att kunden inte erhåller ersättning.

Kontakta Kundservice på 0771-345 345 och uppge sändningsnumret så hjälper vi dig.

 

VID TVIST

Vi eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

 

Support 0372-301 18

Det skall kännas enkelt och tryggt att handla hos oss. Vi finns alltid tillgängliga per telefon vardagar mellan 9.00-18.00 om det skulle uppstå problem eller om du har frågor kring ditt köp eller vårt sortiment. Alternativt skickar du ett mail till Kundservice

 

Betalningssätt

www.motorservicelagan.se använder sig av Klarna Checkout och accepterar betalning med Visa, Visa Electron, MasterCard, Diners och American Express samt betalning med Klarna konto eller Klarna fakturaAlla betalningar med kreditkort sker via en krypterad anslutning i vår samarbetspartner Adyens betalningssystem. 

Efter betalningen flyttas du tillbaka till beställningsbekräftelsen på www.motorservicelagan.se.

 

Kreditkort

*Visa

*Visa Electron

*Mastercard

*American Express

*Diners

 

   

Faktura/Delbetalning

*Klarna Faktura

*Klarna Konto

 

Faktura/delbetalning (Klarna-konto)
 
Om du väljer att betala med faktura eller delbetalning sköts betalningen via Motorservice i Lagan's samarbetspartner Klarna AB. Betalningsrörelsen och kundtjänsten för betalningsärenden sköts då direkt med Klarna AB. En avgift på 29 kr tillkommer här.


Klarnas kundtjänst 

Webbsida: https://klarna.com/sv/privat/kundservice


Beställningar som överstiger 1000 kr (SEK) kan betalas antingen i delar eller via ett Klarna konto. Om du har handlat i andra butiker med ditt Klarna konto eller med delbetalning, adderas de enkelt till samma konto eller delbetalning.

Då du betalar med faktura eller i delar kontrolleras dina kreditupplysningar i realtid och förutsätter ett jakande svar från Klarna i samband med betalningen. Om du väljer att betala med faktura eller delbetalning måste beställarens uppgifter (namn, adress och personnummer) stämma överens med uppgifterna i befolkningsregistret, annars kan kreditupplysningarna inte kontrolleras och därmed går det inte heller att betala med faktura eller i delar. Du måste ange ditt personnummer i samband med att du betalar med faktura eller i delar. Observera att den första fakturan skickas endast per e-post.